Saturday, October 14, 2006

Matriculation


Vandaag hadden we matriculation. Dit is de officiële inhuldiging als Oxford-university student. We moesten ons opkleden met onze gown en white bow tie boven een dark suit om binnen te mogen (zie foto). Eens binnen zaten we met zo'n 500 in een middeleeuws Theatre te luisteren naar de speech van de vice rector. Die verwelkomde ons nog maar eens in Oxford en wist ook te vertellen hoe 'lucky' we wel zijn dat we hier kunnen studeren... Na een weekje hier weet je ongeveer wel wat ze allemaal te vertellen hebben. In ieder geval mochten we na een kwartiertje buiten om dan te beginnen met het tweede (en officieuze) deel van de ceremonie: drinks. Gelukkig vonden we een pub met belgian beer (stella) en dus konden we naar hartelust drinken. Of het zo'n goed idee is om een paar pints (halve liters) te drinken in de namiddag zal ik morgen misschien ontdekken maar het was in ieder geval leuk. Opnieuw hebben we heel wat medestudenten en echtgenotes leren kennen...
Deze morgen had ik al deelgenomen aan een andere typisch oxford-activiteit: rowing. Als student aan deze unief was ik toch verplicht om éénmaal geroeid te hebben, dus ben ik vanmorgen naar de introduction geweest. Was best wel leuk. Eerst wat oefenen op fitness-roeimachines maar dan het echte werk: met 8 in een boot en hop achteruit.
Een lichtgewicht meisje was onze 'cox' en dat betekent dat zij de bevelen uitdeelt. Het valt op zich al niet mee om naar een vrouw te luisteren maar deze gaf dan nog bevelen als 'bow four hold it hard' en 'number six row perpendicular' zodat ik zelfs geen moeite deed om het te begrijpen. Maar roeien was best wel fun, zodat ik van plan ben om hier toch éénmaal per week heel vroeg uit de veren te kruipen en wat sport te doen.
Nu nog afwachten hoe lang ik dat plan kan volhouden

3 comments:

Anonymous said...

God bless you my son! Ik moet wel nog wennen om zo'n jonge snaak te zien met dergelijk hoofddeksel!(de naam ontsnapt mij) Meestal zien we een grijze, wijze prof, maar er zijn geen zekerheden meer... Een mooie souvenir.

Anonymous said...

hihi grappig grappig...
maar het staat je wel Ruben, je ziet er eens zo intelligent uit als je al bent...

groetjes aan Sophie en Dimi
Annelies

PS: misschien moeten andere mensen ook eens hun naam eronder zetten, want ik kan niet meer volgen hoor...

Anonymous said...

Blijkbaar is het studentenleven dan toch zo zwaar niet.
Als student ervaar je blijkbaar weer de vrijheid van welleer en kan je smakeloos genieten van de overweldigende hoeveelheden gerstennat. Alleen... stel je nu maar eens voor dat je in een ander land zou zitten dan België, dan moet je verdomd hard zoeken naar een goed getapte stella of Jupiller.

Maar niet getreurd, ondertussen weten ze in Jupille nog steeds niet goed hoe ze Hoegaarden moeten brouwen, en mss maar goed ook. Hoegaarden smaakt soms behoorlijk naar kattenpis en moet misschien maar eens anders worden gebrouwd.

Verder wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om Ruben er attent op te maken dat hij niet te vaak van het uitgangsleven mag genieten. Hij heeft immers een vrouw, een 'dimi', een huishouden, een gezin,... te onderhouden.
[Hoewel ik wel ergens kan aannemen dat het studentenleven *lees pintelieren, af en toe wat sporten, beetje lezen, ontspannen, genieten, niets doen,...* behoorlijk zwaar kan zijn, vergeet echter je échte verplichtingen niet na te komen]

Toch even terug komen op de echte dingen des levens;
- Sophie hou je goed
- Ruben: Toy Toy Toy (zoek dat maar eens op in je Engels woordenboek, of vraag aan je mede studenten wat het betekent)
- Peter: succes met je film
and last but not least
Dimi: Sie joe leter alligeter