Sunday, October 01, 2006

nice to meet you

Het jaar is begonnen...
Donderdag kon ik eindelijk in ons appartementje en het valt reuze mee. Het is ruim, op 100m van de 'school' en op 200m van het centrum. Maar bovenal is het rustig gelegen, midden in een groenzone met zicht op het kanaal en bomen... We hebben 2 slaapkamers, een comfortabele badkamer en een goed ingerichte keuken-leefruimte. De tweede slaapkamer is gereserveerd voor ons nageslacht maar tot de geboorte is er zeker plaats voor logés...
Donderdag en vrijdag hebben we grotendeels doorgebracht met administratie en verhuizen (sophie moest tussendoor nog werken in Watford) maar vrijdagavond vonden we het toch tijd om een stapje in de wereld (oxford is nu echt onze leefwereld) te zetten. Smiddags was ik al eens langsgelopen op Said ('de school') en had ik met wat collega-studenten gesproken. 's Avonds zien we toevallig een paar van die gasten terug en ze sleuren ons meteen een café binnen waar ongeveer 100 MBA'ers zaten. Een aantal pinten (cola's voor zwangere sophie) later hadden we al heel wat internationale contacten gelegd, was er al afgesproken voor een 'echtgenoten-activiteit' de volgende middag en wisten we al waar we de volgende avond zouden doorbrengen. Je merkt dat iedereen hier midden in het onbekende gedropt is en dat we echt op elkaar aangewezen zijn om er een leuk jaar van te maken...
Morgen begint het induction-programma officieel en moet ik me gedurende 5 minuten voorstellen aan zo'n 300 man... Mijn engels faalt af en toe nog dus ik hoop maar dat ik dan een begenadigd moment heb. Verder zullen ze ons duidelijk maken hoe de unief werkt want het systeem van colleges, universiteit, leefgroep, procter, examschool, ... is nog 1 groot kluwen voor iedereen van ons.

1 comment:

Anonymous said...

Als ik het niet doe... wie dan wel.

Idd. Blijkbaar zijn de meeste mensen nog niet helemaal op de hoogte van het feit dat Ruben en Sophie in het verre Engeland zitten. Laat ik dan nogmaals de eerste zijn die er zich aan gewaagd om jullie véééél succes toe te wensen.

Ik weet het wel, nu verkiezingen gedaan zijn en dat Antwerpen blijkbaar niet meer helemaal in 't snot zit door Vl.B, maar veeleer nu verpest wordt door SP.a, nu paars mag verder gaan in Gent, nu Yves Ieper heeft gered en Leuven weer maar eens mag uitkijken naar een jaartje vol vruchteloosheid met Tobbi kunnen we allen onze ogen richten op het uitbreidende gezinnetje.

Dimi, het ga je goed.
Ruben, het ga je goed.
Sophie, het ga je goed.

En alsof het nog niet genoeg is... Het gaat jullie gedrieën allen goed.

PS; is het jullie opgevallen dat Dimi's naam bestaat uit vier letters, Rubens uit vijf en sophie uit zes... [diegene met de meeste letters draagt zij de broek ?]