Monday, October 30, 2006

oxford - belgium 6-1

Dat is de score bij mijn weekindeling. 6 dagen hard werken in Oxford om de zevende dag vrouw en kind te zien in Ieper (klinkt nogal bijbels niet?)
In ieder geval Sophie is terug thuis en kan nu daar 'genieten' van absolute rust. 'Genieten' tussen aanhalingstekens want eigenlijk verveelt ze zich nogal. Ze mag op doktersbevel zo goed als niets doen maar voelt zich wel in staat om iets te doen, dus het is blijven liggen op karakter en met de wetenschap dat ons kindje er wel bij vaart.
Gelukkig bestaat er zoiets als Eurostar waardoor ik snelkan reizen. Vrijdagavond ben ik in Oxford vertrokken om 4h later in Ieper te zijn en zondagmorgen de omgekeerde richting. Jammer genoeg zorgt Eurostar er ook voor dat ik snel blut word.
Vorige donderdag ben ik naar een College-exchange diner geweest. Ons studentencollege organiseert dan een diner in onze gebouwen en we nodigen 20 studenten uit van een bevriend college. Volgende donderdag nodigen zij ons dan uit om bij hen te gaan eten. Mijn college is een MBA-college en telt vooral mannen dus spreken ze telkens af met colleges die overwegend vrouwelijk zijn. De bedoeling is dat je tijdens een lekker diner praat met studenten uit compleet andere richtingen en landen. Achteraf zijn er drinks and music. Ik zat bij I-Lin (but you can call me 'Pamela') uit Taiwan en Kaing Hourng (but you can call me 'Selina') uit Cambodja. Best aangenaam om hun cultuur te leren kennen en te ontdekken wat zij vinden van Oxford en de Europese gewoontes. Belgie kenden ze allebei van bier, chocolade, Brussels and Dutroux: meteen gespreksstof genoeg...

1 comment:

Anonymous said...

Euro-Cross hadden wij gelukkig nog nooit nodig maar bij jou wordt het nu bijna letterlijk "cross" van Gr Br naar Belgium en vice versa En baby's naam stond toch al vast ?? anders horen we nog iets in het Taiwanees of cambodjaans maar ja wie weet laat Sophie zich inspireren bij het lezen van boek over Rusland, Spanje of Chili? Het kan nog alle kanten uit..