Sunday, November 05, 2006

tradities

Donderdag ben ik nog eens getuige geweest van de Oxford-tradities. We waren uitgenodigd op St-Peterscollege voor een diner. De dinerhall bestaat uit 3 rijen tafels naast elkaar met aan het hoofd van die drie 1 dwarse grote tafel. De undergraduates (licentiaatsstudenten) moeten eerst de refter binnen. Als wij (graduates) binnenkomen , mogen er geen graduates meer binnen en de aanwezigen moeten rechtstaan. Eens wij gaan zitten mogen zij ook weer zitten. Vijf minuten later klopt de zaalwachter met zijn staf op de grond, iedereen staat recht, de fellows komen binnen. De oudste fellow (dat zijn proffen verbonden aan een college) leest een latijns gebed voor, daarna gaan we zitten en gaat de deur op slot tot na het diner.
Achteraf was er een fuif naar amerikaanse traditie. De titel was 'Whatever happens in Vegas stays in Vegas', bijgevolg kan ik hierover niets vertellen en ook geen foto's tonen maar het was leuk. Ik kon echter niet lang blijven want een andere traditie haalde mij om 6 h uit bed: roeien. De roeitocht was prachtig. Bij zonsopgang zaten we op het water en waren we bijna alleen tussen vogels, mist en zon...
Dit weekend zijn we ook naar de gynecoloog geweest. Alles gaat goed en het aftellen kan beginnen (normaal gezien nog 5 weken)

2 comments:

Anonymous said...

Hey! 'k Vermoed dat heel wat mensen, samen met jullie aftellen... Ik ben er één van! Hou jullie goed! Grtz!!

Anonymous said...

Wederom hoort mijn luistervaardig oor en lees ik tussen de lijnen door dat Engeland vol verrassingen zit, maar sterker nog... Engeland is een land vol tradities om toch maar te kunnen bedekken dat er steeds wederkerige partijtjes zijn. Normalerwijze zou niemand op deze feestjes aanwezig zijn, maar ja... het zijn tradities dus telkens is het vollenbak.

Terwijl de Leuvense studenten zwaar door hun boeken ploerten en af en toe zelfs de ellebogen moeten gebruiken om er te kunnen geraken, ziet Engeland er, van deze kant van de wereld, er veel rooskleuriger uit dan wel het Leuvense zware studentenleven.

Om even met een leuke moraal te eindigen:

Lieg niet vooraleer de haan drie keer kraait, je zou wel eens een zwaar kruis te dragen kunnen hebben.